SIA “VNK serviss” atbildes uz bieži uzdotiem jautājumiem par ūdens skaitītājiem

SIA “VNK serviss” atbildes uz bieži uzdotiem jautājumiem par ūdens skaitītājiem

2023-12-13, 10.35

SIA “VNK serviss” speciālisti ikdienā bieži saskaras ar klientu interesi saistībā ar ūdens pakalpojumiem, it īpaši jautājumiem par ūdens skaitītājiem. Lai nodrošinātu visaptverošas atbildes par klientiem interesējošām tēmām, esam apkopojuši atbildes uz visbiežāk uzdotajiem jautājumiem par ūdens skaitītājiem un ūdens patēriņa starpībām.

Ja arī jums ir radies kāds jautājums, aicinām to uzdot mūsu mājaslapā www.vnkserviss.lv, klikšķinot uz pogas “Uzdot jautājumu” mājaslapas labajā stūrī.

Ko darīt ar skaitītāja rādījumiem, ja īpašumā ilgāk par trim mēnešiem vairs neviens nedzīvo?
Ūdens skaitītāju rādījumus jāiesniedz katru mēnesi no 26. līdz 29. datumam, tomēr, ja īpašumā ilgāk par trim mēnešiem neviens nedzīvo vai tiek plānota prombūtne, ir jāinformē SIA “VNK serviss,” iesniedzot iesniegumu par plānotu prombūtni!

Iesnieguma paraugu ir iespējams aplūkot mūsu tīmekļa vietnes sadaļā “Veidlapas”. Aicinām to sūtīt uz e-pastu [email protected], nodot to jums tuvākajā SIA “VNK serviss” apkalpošanas centrā vai arī pieteikt prombūtni savā “Bill.me” profilā.

Ja šāds iesniegums nav saņemts un ilgāk par trim mēnešiem rādījumi nav ziņoti, tad, sākot ar ceturto mēnesi, stāsies spēkā prasība par mājas kopējo ūdens patēriņa zudumu piemērošanu, pamatojoties uz Ministru kabineta noteikumiem Nr. 1013 “Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu”.

Kā rīkoties, kad tuvojas skaitītāja verifikācijas termiņa beigas?
Skaitītāja nomaiņu, tuvojoties verifikācijas termiņa beigām, vai jauna skaitītāja uzstādīšanu var pieteikt šādos veidos:

Viena skaitītāja nomaiņa ir 25,00 eiro, t. sk. PVN. Jauna skaitītāja uzstādīšana, ja iepriekš nav bijis uzstādīts skaitītājs, ir 40,00 eiro, t. sk. PVN.

Vai es pats varu nomainīt skaitītāju?
Vēršam uzmanību uz to, ka skaitītāja nomaiņu un plombēšanu drīkst veikt tikai ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs vai sertificēts pakalpojumu sniedzējs, kam ir tiesības sniegt šādu pakalpojumu un sastādīt par to atbilstošu aktu. Iedzīvotājiem, kuriem nav atbilstošs sertifikāts, nav tiesības patvaļīgi mainīt skaitītājus, bojāt vai noņemt plombas – par to var tikt piemērots naudas sods!

Kas ir ūdens skaitītāja verifikācija? Kāpēc ir jāverificē skaitītājs, ja viss strādā?
Ūdens skaitītāja verifikācijas termiņš ir kā skaitītāja derīguma termiņš – tas norāda uz laiku, cik ilgi skaitītājs spēj precīzi veikt ūdens patēriņa uzskaiti atbilstoši reālajam patēriņam.

Spēkā esošie normatīvie akti nosaka, ka pēc četru gadu kalpošanas ir jāveic skaitītāja nomaiņa vai jānodrošina esošā skaitītāja laboratoriska pārbaude un atkārtota verifikācija, jo ūdens skaitītājs, tāpat kā jebkura cita ierīce, nolietojas un zaudē precizitāti.

Aicinām iedzīvotājus sekot līdzi ūdens skaitītāja verifikācijas termiņam un veikt ūdens skaitītāja maiņu, ja verifikācijas termiņš ir beidzies.

Kā rodas ūdens patēriņa starpība? Kāpēc par to ir jāmaksā?
Ūdens patēriņa starpība var veidoties šādu faktoru ietekmē:

  • atšķirīgos datumos nolasīti rādījumi (kas izlīdzinās nākamajos mēnešos);
  • iedzīvotāji uzrāda mazāku patēriņu, nekā tas ir patiesībā;
  • novecojušas mājas ūdens caurules, kurās rodas plīsumi un sūces;
  • iedzīvotāji, kuri dažādos veidos mehāniski ietekmē skaitītājus, lai tie veiktu nepareizu uzskaiti.

Ūdens patēriņa starpība (zudumi) var rasties arī nelegālu pieslēgumu (pie iekšējiem cauruļvadu tīkliem) dēļ (laistīšanas atzari, dārza laistīšanas pieslēgumi bez skaitītāja) vai iekšējā cauruļvada bojājuma (plīsuma) dēļ. Par šādām situācijām aicinām nekavējoties informēt apsaimniekotāju, lai novērstu radušos situāciju.

Pienākumu segt ūdens patēriņa starpību nosaka Ministru kabineta noteikumi nr. 1013 “Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu”. To 19. punkts nosaka, ka, ja veidojas ūdens patēriņa starpība, dzīvokļu īpašnieku pienākums ir šo ūdens patēriņa starpību segt atbilstoši dzīvojamā mājā esošo atsevišķo īpašumu skaitam.

SIA “VNK serviss” aprēķina šo ūdens patēriņa starpību, pamatojoties uz minētajiem MK noteikumiem, un šī kārtība tiek ievērota visos Latvijas ūdenssaimniecības uzņēmumos. Paralēli SIA “VNK serviss” strādā pie tā, lai ieviestu attālināto ūdens skaitītāju rādījumu nolasīšanu namiem, kas jau kopsapulcēs ir lēmuši par šāda veida skaitītāju uzstādīšanu.

SIA “VNK serviss”

Sīkdatnes

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto obligāti nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes.

Ja piekrītat šo papildu sīkdatņu izmantošanai, lūdzu, atzīmējiet savu izvēli:

Apstiprināt izvēlētās

Detalizētāka informācija par privātuma politiku un izmantotajām sīkdatnēm