Projekts “PuMPuRS”

Projekts “PuMPuRS”

2021-02-01, 13.48

Ventspils novads no 2019. gada 22. novembra iesaistījās Izglītības kvalitātes valsts dienesta Eiropas Sociālā fonda projektā Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, ko pazīst arī ar nosaukumu “PuMPuRS”. Projekta mērķis ir samazināt to bērnu un jauniešu skaitu, kas priekšlaicīgi pārtrauc mācības un nepabeidz skolu un veicināt ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, skolu, pedagogiem un vecākiem, lai laikus identificētu bērnus un jauniešus ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu.

Mērķgrupa ir vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei.

Ko iegūst skolēni?

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam skolēnam pedagogs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai.

Projekts “PuMPuRS” sniedz šādu atbalstu:

  • konsultācijas (pedagogs, psihologs, sociālais pedagogs, pedagoga palīgs, speciālās izglītības pedagogs, asistents, ergoterapeits);
  • kompensācija par sabiedriskā transporta biļetēm, naktsmītnēm, ēdināšanu, individuālajiem mācību līdzekļiem, individuālās lietošanas priekšmetiem, speciālo transportu;
  • jauniešu NVO projekti pašvaldībās.

Projekta īstenošanas laiks: 03/2017 – 12/2022     http://www.pumpurs.lv/

Projekta aktivitātēs 2019./2020. mācību gada 2.semestrī uzsāka darboties Piltenes vidusskola. Skolā projektā iesaistījās 6 pedagogi un 13 skolēniem tika izstrādāts individuālais plāns.

Visbiežāk skola izmantoja iespēju sniegt papildu individuālās konsultācijas dažādos mācību priekšmetos, pamatā latviešu valodā un matemātikā. Izglītojamiem bija iespēja saņemt arī citu speciālistu atbalstu, galvenokārt tie ir psihologs un sociālais pedagogs.

Semestra beigās izvērtējot skolēnu mācību rezultātus, vērojama pozitīva tendence: skolēniem uzlabojās vērtējumi dažos mācību priekšmetos un pārliecība, ka sniegtais atbalsts ir palīdzība nevis sods.

2020./2021. mācību gadā projektā iesaistījās arī Puzes, Tārgales un Užavas pamatskolas. Kopumā novadā 38 skolēniem tika izveidots individuālā atbalsta plāns, kurā tika izvērtēts risks un nepieciešamie pasākumi šo risku mazināšanai. Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp skolu, pedagogiem un vecākiem, lai laikus sniegtu viņiem personalizētu atbalstu. Pasākumi vērsti uz agrīnu problēmas diagnostiku un situāciju risināšanu, kas pretējā gadījumā prasītu daudz vairāk resursu un varētu būt mazāk efektīvi. Galvenais risks, kas kļuvis par iemeslu skolēna iesaistīšanai projektā, ir grūtības mācību satura apguvē dažādu iemeslu dēļ. Kopumā tika iesaistīti 26 pedagogi.

Aplūkojot mācību priekšmetus, kuros skolēniem sniegts atbalsts 2020./2021. mācību gada 1. semestrī, pirmajā vietā konsultācijas mācību priekšmetos – latviešu valoda, matemātika, svešvalodas, vēsture u.c., kā arī konsultatīvais atbalsts.

Izglītojamie, vecāki un pedagogi šo projektu vērtē atzinīgi, jo projekts ir vērsts uz to, lai šie bērni katrs individuāli gūtu motivāciju, iespējams, arī atrastu savu mērķi.

 Izglītības darba speciāliste, projekta koordinatore
Skaidrīte Diebele

 

Sīkdatnes

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto obligāti nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes.

Ja piekrītat šo papildu sīkdatņu izmantošanai, lūdzu, atzīmējiet savu izvēli:

Apstiprināt izvēlētās

Detalizētāka informācija par privātuma politiku un izmantotajām sīkdatnēm