Iedzīvotāji jautā, SIA “VNK serviss” valdes locekle Diāna Skudra atbild

Iedzīvotāji jautā, SIA “VNK serviss” valdes locekle Diāna Skudra atbild

2023-08-11, 11.44

Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par ūdens patēriņa starpībām, ūdens skaitītāja rādījumiem un dažādiem citiem jautājumiem:

Iedzīvotāju jautājums: Kā veidojas ūdens patēriņa starpība?
Katrai daudzdzīvokļu mājai uz ūdens ievada caurules ir uzstādīts kopējais mājas ūdens ievada skaitītājs, kas tiek nolasīts mēneša beigās un kurā ir fiksēts mājas kopējais ūdens patēriņš, paralēli kam savus individuālos skaitītāju rādījumus SIA “VNK serviss” ziņo iedzīvotāji.

Mēnesim beidzoties, tiek salīdzināta iedzīvotāju individuālo skaitītāju deklarēto rādījumu kopsumma kubikmetros ar kopējo mājas ūdens patēriņu apjomu kubikmetros, kur var veidoties starpība. Ja tā ir, tad šī ūdens apjoma starpība kubikmetros, kas ir tikusi piegādāta līdz mājas ievada cauruļvadam, bet par ko nav noziņojuši kādi mājas iedzīvotāji, tad arī tiek proporcionāli piestādīta tiem mājas iedzīvotājiem, kuru īpašumos ir vai nu neverificēti skaitītāji, vai arī vairāk kā trīs mēnešus nav deklarēts patērētā ūdens apjoms. Šāda norēķinu kārtība aizsargā tos novada iedzīvotājus, kuri katru mēnesi godprātīgi deklarē patērēto ūdeni un savlaicīgi nodrošina skaitītāju verifikācijas īstenošanu!

Ūdens patēriņa starpība var veidoties šādu faktoru ietekmē:

  • atšķirīgos datumos nolasīti rādījumi (kas izlīdzinās nākamajos mēnešos);
  • iedzīvotāji uzrāda mazāku patēriņu, nekā tas ir patiesībā;
  • novecojušas mājas ūdens caurules, kurās rodas plīsumi un sūces;
  • iedzīvotāji, kuri dažādos veidos mehāniski ietekmē skaitītājus, lai tie veiktu nepareizu uzskaiti.

Ūdens patēriņa starpība (zudumi) var rasties arī nelegālu pieslēgumu (pie iekšējiem cauruļvadu tīkliem) dēļ (laistīšanas atzari, dārza laistīšanas pieslēgumi bez skaitītāja) vai iekšējā cauruļvada bojājuma (plīsuma) dēļ. Par šādām situācijām aicinām nekavējoties zvanīt savam apsaimniekotājam, lai novērstu radušos situāciju.

Iedzīvotāju jautājums: Kāpēc man ir jāmaksā par ūdens zudumiem/starpību?
Ministru kabineta noteikumu Nr. 1013 “Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu” 19. punkts nosaka, ka, ja veidojas ūdens patēriņa starpība, dzīvokļu īpašnieku pienākums ir šo ūdens patēriņa starpību segt atbilstoši dzīvojamā mājā esošo atsevišķo īpašumu skaitam. SIA “VNK serviss” aprēķina šo ūdens patēriņa starpību, pamatojoties uz minētajiem MK noteikumiem, un šī kārtība tiek ievērota visos Latvijas ūdenssaimniecības uzņēmumos.

Iedzīvotāju jautājums: Ko darīt ar ūdens skaitītāja rādījumiem, ja ilgāk par 3 mēnešiem īpašumā neviens nedzīvo?
Jāsniedz iesniegums par plānoto prombūtni, sūtot to uz e-pastu [email protected], nododot to jums tuvākajā apkalpošanas centrā vai arī piesakot prombūtni caur savu “Bill.me” profilu. Iesnieguma paraugu ir iespējams lejupielādēt SIA “VNK serviss” tīmekļa vietnē www.vnkserviss.lv sadaļā “Veidlapas” (“Iesniegums par prombūtni”).

Ja šāds iesniegums nav saņemts un ilgāk par 3 mēnešiem rādījumi nav ziņoti, tad, sākot ar ceturto mēnesi, stāsies spēkā prasība no Ministru kabineta noteikumiem Nr. 1013 “Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu”par mājas kopējo ūdens patēriņa zudumu piemērošanu. Tāpat arī aicinām iedzīvotājus sekot līdzi ūdens skaitītāja verifikācijas (derīguma) termiņam un veikt ūdens skaitītāja maiņu, ja verifikācijas termiņš ir beidzies.

Iedzīvotāju jautājums: Kāpēc ir jāverificē skaitītājs, ja viss strādā?
To nosaka spēkā esošie normatīvie akti – ūdens patēriņa skaitītājs izlietoto ūdens daudzumu pēc uzstādīšanas uzskaita četrus gadus. Pēc četru gadu kalpošanas ir noteikts, ka ir jāveic skaitītāja nomaiņa (uzstādot jaunu skaitītāju vecā vietā) vai arī jānodrošina esošā skaitītāja laboratoriska pārbaude un atkārtota verifikācija.

Iedzīvotāju jautājums: Kā tiek aprēķināta maksa, ja ūdens skaitītāja radījumi nav nodoti?
Ja dzīvokļa īpašnieks nav noziņojis skaitītāja rādījumu, kā arī nav iesniedzis iesniegumu par prombūtni, ūdens patēriņu nosaka pēc īpašuma vidējā ūdens patēriņa par pēdējiem trīs mēnešiem, bet ne ilgāk kā trīs mēnešus pēc kārtas. (Pamatojoties uz Ministru kabineta noteikumu Nr. 1013 „Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu”.)

Iedzīvotāju jautājums: Kur pieteikt problēmu un kā ziņot par bojājumiem?
Akūtu bojājumu gadījumā ir jāzvana uz vienoto tālruni 20000209 (darbojas arī “Whatsapp”), citu jautājumu gadījumos ar SIA “VNK serviss” ir iespējams sazināties gan rakstot uz informatīvo e-pastu [email protected], gan uz tālruņa 20000209 “Whatsapp”, gan izveidojot ziņojumu “Bill.me” portālā.

Iedzīvotāju jautājums: Kāpēc es nevaru pa taisno ziņot par problēmu vietējam “VNK serviss” speciālistam? Kāpēc man ir jāzvana uz vienoto tālruni?
Ne vienmēr vietējie iecirkņu speciālisti dienas gaitā, kurā nākas sastapties ar ļoti daudz dažādām vajadzībām un problēmām, var atcerēties visus mutiskos vai telefoniskos pieteikumus un iedzīvotāju skaitītāju maiņas vai asenizācijas mucas pieteikumu pieprasījumus, kuri uzdoti “pa tiešo”. Tāpēc ļoti aicinām iedzīvotājus tieši zvanīt (rakstīt) un ziņot par problēmām, kas radušās, jo citādi, neesot informēti par attiecīgo problēmu, SIA “VNK serviss” speciālisti nespēj reaģēt un to novērst. Katrs ziņojums tiek apstrādāts mūsu iekšējā sistēmā, un pie problēmu risināšanas tiek piesaistīti attiecīgie speciālisti. Tiecamies uzlabot mūsu pakalpojumu kvalitāti, tāpēc ļoti novērtējam klientu atsauksmes un iesaisti dažādu jautājumu risināšanā.

Iedzīvotāju jautājums: Kāpēc, ierodoties parakstīt līgumu, man ir jāuzrāda personu apliecinošs dokuments?
Atgādinām, ka, ierodoties parakstīt līgumus un vienošanās, ir nepieciešams uzrādīt personu apliecinošu dokumentu. Tāpat arī, iesniedzot rakstisku iesniegumu vai nosūtot ziņu tīmekļa vietnē, lūdzam atcerēties pievienot savu kontaktinformāciju! Esam saskārušies ar vairākiem gadījumiem, kad kontaktinformācija nav tikusi sniegta. Līdz ar to norādām, ka, lai saņemtu atbildi uz savu iesniegumu vai ziņojumu, ir nepieciešams minēt savu kontaktinformāciju (vārdu un uzvārdu, tālruņa numuru, attiecīgā objekta adresi), lai “VNK serviss” varētu ar klientu sazināties un risināt radušos jautājumus.

Iedzīvotāju jautājums: Kāpēc man netika paziņots, ka būs ūdens atslēgums?
Aicinām klientus reģistrēties klientu portālā “Bill.me”, kur papildu iespējai nodot ūdens skaitītāja rādījumus SIA “VNK serviss” klientiem tiek nosūtīti dažāda veida paziņojumi, tostarp par avāriju notikumiem, ūdens atslēgumiem, māju kopsapulcēm, remontdarbiem, zāles pļaušanu, ūdenstorņu dezinfekciju un citu aktuālu informāciju.

Iedzīvotāju jautājums: Kā rīkoties gadījumā, kad esmu pārdevis dzīvokli un tam ir jauns īpašnieks? Vai ir nepieciešams par to ziņot?
Īpašumtiesību maiņas gadījumā gan jaunajiem, gan bijušajiem nekustamā īpašuma īpašniekiem ir nekavējoties jāziņo pakalpojuma sniedzējam, lai varētu pārslēgt līgumu. Lai to veiktu, tīmekļa vietnē www.vnkserviss.lv sadaļā “Veidlapas” ir nepieciešams lejupielādēt “Iesniegumu komunālo pakalpojumu līguma noslēgšanai” (jaunajiem īpašniekiem) un “Iesniegumu komunālo pakalpojumu līguma pārtraukšanai” (bijušajiem īpašniekiem). Parakstītos iesniegumus lūgums nosūtīt uz e-pastu [email protected], un to apstrādei pievērsīsies attiecīgie speciālisti.

Iedzīvotāju jautājums: Kā rīkoties, ja ir radies parāds un ir grūtības tos apmaksāt? Vai mani iesūdzēs tiesā?
SIA “VNK serviss” aicina savus klientus, kuriem radušās grūtības savlaicīgi norēķināties par pakalpojumiem, risināt jautājumus par parāda atmaksas iespējām sarunu ceļā, lai nebūtu jāuzsāk tiesvedības process. Katrs nesamaksāšanas gadījums tiek individuāli izvērtēts, meklējot kompromisu, cenšoties rast abpusēji labāko risinājumu parādsaistību dzēšanai. SIA “VNK serviss” iesaka neizvairīties no problēmsituācijām, jo katrā situācijā ir iespējams nonākt pie risinājuma. Aicinām pievērsties šim jautājumam, komunicēt un rast kompromisu, pirms vēl ir sākusies jaunā apkures sezona, lai parāda summa neturpinātu pieaugt. Situācijās, kurās klienti diemžēl atsakās rast kompromisu un risināt radušos problēmu, tiek uzsākta tiesvedība, kā arī notiek izlikšana no dzīvokļiem. Pēdējo mēnešu laikā no īres dzīvokļiem ir izlikti vairāk nekā 10 īrnieki.

Iedzīvotāju jautājums: Kāpēc man tika piestādīts tik liels rēķins par asenizāciju?
Visai aktuālajai informācijai par SIA “VNK serviss” spēkā esošajiem siltuma un ūdensapgādes tarifiem un pārējo pakalpojumu izcenojumiem (asenizācija, skaitītāju nomaiņa, u.c.) iespējams sekot līdz SIA “VNK serviss” tīmekļa vietnē www.vnkserviss.lv.

Ņemot vērā, ka siltuma tarifs iepriekšējā gada laikā mainījās ļoti bieži, un to, ka drīzumā tiks apstiprināts jauns ūdensapgādes uz notekūdeņu attīrīšanas tarifs, esam izveidojuši speciālu sadaļu tīmekļa vietnē, kurā vienmēr ir pieejama aktuālā informācija par spēkā esošajiem tarifiem gan juridiskām, gan fiziskām personām.

Informējam arī par to, ka no 1. augusta ir izmaiņas asenizācijas un hidrodinamiskās mašīnas izcenojumos. Gadījumos, kad tiek pieteikts asenizācijas pakalpojums, ir jāņem vērā, ka maksai par asenizācijas pakalpojumu tiek piemērotas arī transporta izmaksas asenizācijas transporta vienības nokļūšanai no bāzes (Ugāle vai Tārgale) līdz klienta objektam.

SIA “VNK serviss”

Sīkdatnes

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto obligāti nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes.

Ja piekrītat šo papildu sīkdatņu izmantošanai, lūdzu, atzīmējiet savu izvēli:

Apstiprināt izvēlētās

Detalizētāka informācija par privātuma politiku un izmantotajām sīkdatnēm