Popes skolēni apmeklē Kazdangu
Popes skolēni apmeklē Kazdangu
2018-09-27, 06.05
![]() |
Popes pamatskolas 5. un 9. klašu skolēni 25. septembrī projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Kazdangu. Kazdangas pils muzeja gide sniedza interesantas liecības par baronu Manteifeļu dzimtas vēsturi, Kazdangas tehnikuma darbību.
Skolēni ar interesi aplūkoja Aptiekas krājumus – zāļu pudelītes, aptiekāra darba instrumentus, piestiņās paši varēja sasmalcināt drogas zāļu pagatavošanai. Meža muzeja ekspozīcija vēstīja par dzīvniekiem, putniem Latvijas mežos, par mežsarga darba specifiku. Tehnikuma saglabātais ķīmijas un fizikas kabinets ieinteresēja ar dažādajām mēriericēm, padomju laika kabineta iekārtojumu.
Muzeja izstāžu zālēs aplūkojām matemātikas skolotājas gumijas rokas sprādzīšu kolekciju, kura tuvojās tūkstotim, un katra savādāka. Apavu darbnīcas strādnieces kurpīšu un zābaciņu kolekcija liecināja par entuziasmu, ar kādu tiek papildināts tās krājums.
Cik koku jānozāģē, lai iegūtu tonnu papīra? To uzzināja 5. klases skolēni, radošajā darbnīcā iepazīstoties ar papīra gatavošanas tehniku, paši pagatavojot papīra loksnes. Bērni atzīst, ka radošais process bija interesants, jo nezināja, kā no otrreiz izmantojama papīra pagatavot jaunu papīra loksni.
Vai ticat Ziemeļamerikas indiāņu leģendām, ticat, ka virs gultas iekārts sapņu ķērājs ietekmē jūsu miegu? Šādu jautājumu uzdeva 9. klases radošajā darbnīcā Sapņu ķērājs. Kas ietekmē mūsu sapņus? Klausoties indiāņu rituālo deju mūzikas skaņās, skolēni mācījās pagatavot savu unikālo sapņu ķērāju. Skolēniem šķiet, ka galvenais ir ticēt tam, ko dari, tad arī sapņi būs krāsaini un jauki.
Kazdangas pusē ”Grigaļu” mājās dzīvo apņēmīgi saimnieki, jo savā lielajā 7 ha kukurūzas laukā izveidojuši labirintu – pastaigu taku. Tā sniedz iespēju izzināt dabu, savu iekšējo intuīciju, pieņemt lēmumus, klausīt sev vai sekot kartes norādēm. 2,5 kilometru garajā pastaigā var pagulēt šūpuļtīklā, veroties debesīs un koku galotnēs, sajust zemes varenību, spēku un skaistumu. Astoņos kontrolpunktos pildāmi uzdevumi, kuros iekļauta informācija par Kurzemi. Tā kā laiks mūs nelutināja, dabas varenību izjutām jo īpaši – lietus, krusa, saule, bet rezultātā gandarījums par komandas darbu un labi veiktu uzdevumu.
Skolēni atzīst, ka šādas nodarbības palīdz labāk izprast gan vēsturi, gan salīdzināt to ar mūsdienu straujo un informācijas bagāto laiku. Radošajās darbnīcās vienmēr var iemācīties ko jaunu un darīt ko neparastu.
Muzeja izstāžu zālēs aplūkojām matemātikas skolotājas gumijas rokas sprādzīšu kolekciju, kura tuvojās tūkstotim, un katra savādāka. Apavu darbnīcas strādnieces kurpīšu un zābaciņu kolekcija liecināja par entuziasmu, ar kādu tiek papildināts tās krājums.
Cik koku jānozāģē, lai iegūtu tonnu papīra? To uzzināja 5. klases skolēni, radošajā darbnīcā iepazīstoties ar papīra gatavošanas tehniku, paši pagatavojot papīra loksnes. Bērni atzīst, ka radošais process bija interesants, jo nezināja, kā no otrreiz izmantojama papīra pagatavot jaunu papīra loksni.
Vai ticat Ziemeļamerikas indiāņu leģendām, ticat, ka virs gultas iekārts sapņu ķērājs ietekmē jūsu miegu? Šādu jautājumu uzdeva 9. klases radošajā darbnīcā Sapņu ķērājs. Kas ietekmē mūsu sapņus? Klausoties indiāņu rituālo deju mūzikas skaņās, skolēni mācījās pagatavot savu unikālo sapņu ķērāju. Skolēniem šķiet, ka galvenais ir ticēt tam, ko dari, tad arī sapņi būs krāsaini un jauki.
Kazdangas pusē ”Grigaļu” mājās dzīvo apņēmīgi saimnieki, jo savā lielajā 7 ha kukurūzas laukā izveidojuši labirintu – pastaigu taku. Tā sniedz iespēju izzināt dabu, savu iekšējo intuīciju, pieņemt lēmumus, klausīt sev vai sekot kartes norādēm. 2,5 kilometru garajā pastaigā var pagulēt šūpuļtīklā, veroties debesīs un koku galotnēs, sajust zemes varenību, spēku un skaistumu. Astoņos kontrolpunktos pildāmi uzdevumi, kuros iekļauta informācija par Kurzemi. Tā kā laiks mūs nelutināja, dabas varenību izjutām jo īpaši – lietus, krusa, saule, bet rezultātā gandarījums par komandas darbu un labi veiktu uzdevumu.
Skolēni atzīst, ka šādas nodarbības palīdz labāk izprast gan vēsturi, gan salīdzināt to ar mūsdienu straujo un informācijas bagāto laiku. Radošajās darbnīcās vienmēr var iemācīties ko jaunu un darīt ko neparastu.