“Valodu pavēlnieks”
“Valodu pavēlnieks”
Veicināt izglītojamo interesi par svešvalodām un piedāvāt iespēju vispusīgi pārbaudīt un apliecināt savas zināšanas un prasmes angļu valodā – šāds bija mācību priekšmeta Metodiskās apvienības (vad. Dzintra Hartmane) izvirzītais mērķis un uzdevums, organizējot konkursu 4.–5. klases skolēniem “Valodu pavēlnieks”.
20. aprīlī Ugāles vidusskolā sapulcējās visu novada skolu komandas, kuras sagaidīja Alise, Trakais cepurnieks un Baltais trusis no L. Kerola “Alises piedzīvojumi Brīnumzemē”, ikdienā 7. klases skolēni Alise, Una un Mareks. Viņu uzdevums arī turpmākajā norisē bija sekot atsevišķu konkursa staciju darbam un pat novērtēt paveikto. Trakā cepurnieka vērtējums visiem bija “Ģeniāli!”.
Skolu komandas bija sagatavojušas mājas darbu, gandrīz visi dalībnieki iepazīstināja ar sevi, ar saviem hobijiem, tika izpildītas arī pazīstamas dziesmas angļu valodā, Popes komandai bija sagatavots leļļu teātra uzvedums “Rācenis”.
Darbs turpinājās 8 “valodu stacijās” – tajās katrai komandai, mainoties vietām, bija jāizpilda noteikti izdevumi – lasīšanas aktivitātēs, izlasot tekstu, jārod atbildes uz jautājumiem par Lady Gaga un Cristiano Ronaldo, gramatikas aktivitātēs teikumos bija jāsakārto vārdi pareizā secībā, jārisina krustvārdu mīklas. Veselīga ēdiena stacijā jāsameklē dārzeņu nosaukumus abās valodās, jāizdomā sakāmvārdus par veselīgu ēdienu un uz kartona šķīvja jāuzzīmē to veidojošās sastāvdaļas. Stacijā “Zieds” ar atbilstošiem īpašības vārdiem jāizrotā katra sagatavotā zieda ziedlapiņa, pie molberta bija jāuzzīmē sava skola, iespējami pārliecinoši attēlojot tai raksturīgo.
Konkursa noslēgumā katrs skolotājs vērtēja savas stacijas veikumu; atzīmējams Zūru pamatskolas komandas sasniegums krustvārdu mīklu risināšanā – nevienas kļūdas! Savu skolu ļoti veiksmīgi bija attēlojušas visas komandas, bet Puzei bonuss, ka zīmējumā bija iekļauta informācija par to, kas šajā skolā īpašs un kādas nodarbes tā piedāvā papildus, ka tā ir Ekoskola. Popes komanda savu skolu bija parādījusi īpaši izteiksmīgu, attēlojot to krāsās.