Vienmēr aktuālie infrastruktūras sakārtošanas jautājumi 

Vienmēr aktuālie infrastruktūras sakārtošanas jautājumi 

2021-12-02, 10.56

Reģionālās vizītes laikā satiksmes ministrs Tālis Linkaits apmeklēja arī Ventspils novada domi, tiekoties ar tās vadību un runājot par tik būtiskiem jautājumiem kā ceļu pārbūvi un to nodošanu pašvaldību pārziņā.  Domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks uzteica ministru par to, ka viņš jau otro reizi ieklausās novada pārstāvju teiktajā, pirmo reizi tas klātienē notika 2019. gadā. Arī šoreiz Tālis Linkaits bija atvērts sarunām, norādot, ka tagad pašvaldības savus ceļus var sakārtot, saņemot arī valsts aizdevumu Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai.

Ventspils novadā šāda izdevība tiek un tiks izmantota, apliecināja domes priekšsēdētājs. Aivars Mucenieks izteica pateicību ministram par iedziļināšanos nozares problēmās un norādīja, ka valsts autoceļš Ventspils–Rīga ir labā stāvoklī, tāpat ir gandarījums par veikto Ventspils–Kuldīga–Saldus ceļa pārbūvi (darbu uzsākšanu veicināja arī iedzīvotāju un pašvaldības aktīva iesaistīšanās, sūtot vēstules ministrijai ar pamatojumu, kāpēc akūti nepieciešams ceļa remonts). Tiesa, prasās atjaunot atsevišķus autoceļa Ventspils–Grobiņa posmus, bet novada sāpju bērns ir Ances ceļš. Proti, posms Ance–Ventspils autoceļā Ventspils–Dundaga.
Domes priekšsēdētājs lūdza to sakārtot, pieminot arī faktu, ka pašlaik Ances pamatskolā mācās 39 bērni, nav zināms, cik ilgi šo skolu apmeklēs 1.–9. klašu audzēkņi, tādēļ paredzams, ka pašvaldībai viņi būs jāved uz kādu no tuvējām skolām: Puzi, Popi vai Dundagu, kas atrodas 20 kilometru attālumā no Ances. Aivars Mucenieks ieminējās, ka vajadzētu uzlabot arī autoceļa Ventspils–Kolka kvalitāti posmā līdz Lūžņām, jo to bieži izmanto arī tūristi, bet ir svarīgi, lai visi autobraucēji, izmantojot šo ceļu, justos droši. Sarunā ieskanējās arī administratīvi teritoriālās reformas jautājums, tās kontekstā iezīmējas, ka novada centrs varētu būt Ugālē, tādēļ būtu lietderīgi uzlabot grantētā ceļa Zlēkas–Ugāle kvalitāti. Tālis Linkaits apliecināja, ka ir informēts par nekvalitatīvi veikto valsts ceļa Piltene–Zlēkas pārbūvi, piebilstot, ka līdzīga situācija ir arī citviet Latvijā un brāķis ir jānovērš būvniekiem.

Pievēršoties jautājumam par valsts ceļu pārņemšanu pašvaldības pārziņā, domes priekšsēdētājs norādīja, ka tā varētu pārņemt ceļa posmus Liepenes, Ovīšu, Lūžņas, Miķeļbākas un Ķesteru virzienā. Jāpiebilst, ka valsts vietējo autoceļu nodošana pašvaldībām notiek un ir plānota uz savstarpējās vienošanās pamata. Satiksmes ministrijas piedāvājums paredz, ka pašvaldībām ceļi tiks nodoti kopā ar mērķdotāciju uzturēšanas izdevumiem 1560 eiro par kilometru, kas tiks piešķirts piecus gadus. Pēc tam šo finansējumu iekļaus mērķdotācijas aprēķina formulā, un pašvaldībām būs rīcības brīvība to izmantot visam pašvaldības ceļu tīklam. Valsts autoceļu nodošanas pašvaldībām mērķis ir efektīvāks finansējuma izlietojums to uzturēšanai un būvniecībai, ņemot vērā, ka pašvaldības labāk pārzina un var efektīvāk plānot darbus savu autoceļu tīklā kontekstā ar sabiedrības vajadzībām vietējā mērogā.

Satiksmes ministrs informēja, ka tuvākajos gados paredzēts atjaunot ceļa segumu uz valsts autoceļa Ventspils–Kolka (10 km garumā), Ventspils– Grobiņa (23 km garumā) un Ventspils–Ance (6 km garumā virzienā no Būšnieku krustojuma uz Ances pusi). Tālis Linkaits ir piesardzīgs minējumos par to, ka tiks asfaltēts Zlēku–Ugāles ceļš, piebilstot, ka šim ceļam varētu atjaunot asfaltbetona segumu no abām pusēm – tas būtu paveicams. Aivars Mucenieks izteicās, ka iedzīvotāji kļūst aizvien prasīgāki un vēlas izmantot kvalitatīvus ceļus, un tas ir saprotami. Šāda interese ir arī pašvaldībai, jo, piemēram, Sociālā dienesta darbiniekiem nereti jānokļūst attālās mājās, tādēļ ir svarīgi, lai ceļi būtu labi izbraucami. Nekustamo īpašumu apsaimniekošanas un komunālo jautājumu komitejas priekšsēdētājs Andris Vārpiņš pievērsa uzmanību iedzīvotāju reizēm par to, ka autoceļa Ventspils–Kuldīga–Saldus malā uzstādītās pieturas nesargā no vēja un lietus, savukārt Aivars Mucenieks aicināja padomāt, kā vienlaikus saglabāt vēsturiskās alejas, piemēram, Zūrās un Popē, un rūpēties par autobraucēju drošību, atgādinot, ka veiksmīgs risinājums šādā situācijā, izmantojot arboristu pakalpojumus, atrasts Ugālē.

Sarunas noslēgumā satiksmes ministrs atklāja, ka tiek domāts par dzelzceļa satiksmes atjaunošanu no Ventspils uz Rīgu. Tas gan, visticamāk, būs iespējams, ja izdosies vienoties ar uzņēmuma “Stena Line” pārstāvjiem par to, ka daļu vilciena biļešu iegādāsies prāmju pasažieri – tad vilciena kursēšana būtu rentabla un viena no transporta līdzekļa pieturām, tāpat kā agrāk, būtu Ugālē.

Sīkdatnes

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto obligāti nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes.

Ja piekrītat šo papildu sīkdatņu izmantošanai, lūdzu, atzīmējiet savu izvēli:

Apstiprināt izvēlētās

Detalizētāka informācija par privātuma politiku un izmantotajām sīkdatnēm